برند مجموعه‌ای تشکیل‌شده از اصطلاح، طرح، لوگو یا هر مشخصه‌ی دیگری که محصولات یا خدمات یک فروشنده را از محصولات و خدمات رقبا متمایز می‌کند؛ بنابراین می توان دلیل انتخاب یک محصول یا خدمات شرکت یا شخصی را توسط مشتریان، برند دانست.

برند متشکل از تصاویر، فرهنگ، حس و تجربه و…است که همه در مجموع برند را ایجاد می کنند. برند مانند هر موجود زنده نیاز به پرورش و توجه دارد تا به کمال برسد و عدم توجه به آن باعث می شود عمر آن کوتاه بوده و از بین برود. یک برند باید به خریداران خود انگیزه خرید داده و قابل اطمینان باشد و این حس را به خریداران خود بدهد که پولی را که بابت خدمات و محصولات یک شرکت داده شده هدر نرفته است.

گاهی می‌بینیم که تصور مردم از برندینگ فقط به لوگو و گرافیک محدود می شود، اما این چنین نیست برندینگ اسم و رسمی به شما می‌دهد. تجارت برندینگ خیلی بیشتر از این حرف ها است برندینگ را باید به عنوان نمایشی نمادین برای کمپانی یا شرکت فرض کنید و با مشتریان و تأمین‌کنندگان محصولات خود در بازار و جهان ارتباط برقرار کنید.

برای تأثیر بیشتر برند شما باید در حداقل یک ویژگی ممتاز و برتر باشید. موقعیت خود و آرمان های خود را به مشتریان خود بازگو کنید، ارزش‌های خود را منعکس کنید، دقیقاً بگویید که شما چه کسی هستید این کار ظاهر و باطن تجارت شما را نشان می دهد و برای مردم و مشتریان شما لذت‌بخش خواهد بود اما بدانید این کار نباید فقط برای یک مرتبه انجام شود بلکه باید برای سال ها و حتی دهه ها باشد که این واقعیت برندینگ است.