خیلی از کاربران یکبار سراغ سایت آمده و بدون اینکه خرید یا عملی که موردنظر شما بوده را انجام دهند از سایت خارج می شوند ولی شما می توانید با ریتارگتینگ کاربران را به وبسایت بازگردانده و تبدیل به مصرف کننده محصولات و خدمات خود کنید که این عمل از طریق نمایش انواع تبلیغات آنلاین برای کسانی که یکبار به سایت شما مراجعه کرده اند.
حال اگر بخواهیم ریتارگتینگ با سایر تبلیغات بنری مقایسه کنیم

در ریتارگتینگ شما کاربرانی را مورد هدف قرار می دهید که از سایت شما دیدن کرده اند و هم چنین می توانید تعیین کنید تنها کاربرانی که به یک صفحه ی خاصی از سایت شما رفته اند هدف گیری مجدد شوند و هزینه پرداخت شود.این در حالی است که در تبلیغات بنری آنلاین شما تمامی کاربران سایتی که در آن بنر شما قرار گرفته مورد هدف قرار می گیرند و هزینه پرداخت می شود

در ریتارگتینگ کاربران بر اساس کوکی رهگیری می شوند که  از کد جاوا اسکریپت (JavaScript) برای رهگیری کاربران شما در وب استفاده می‌کند.

برای درک بهتر فرض کنید شما به یک سایت فروشگاه کفش رجوع کرده ولی بدون اینکه خریدی کنید از سایت بیرون می روید .سپس وارد سایت دیگر در حوزه ی اخرین اخبار اقتصادی و تکنولوژی شده و می بینید که در سایت خبری تبلیغات کفش سایت قبلی نمایش داده شده است که در این لحظه از تکنیک ریتارگتینگ استفاده شده است.