اولین صفحه‌ای که کاربر هنگام ورود به وب‌سایت با آن مواجه خواهد شد صفحه فرود است. درصورتی‌ که این صفحه از طراحی مناسبی برخوردار باشد باعث افزایش بازدید و همچنین افزایش فروش می‌شود. صفحه فرودی که پیشنهاد دریافت یک کتاب الکترونیکی رایگان یا محصولات با تخفیف ویژه را می دهد دو نمونه رایج از این صفحات هستند.

نکته ای که در صفحه فرود وجود دارد این است که استایل صفحه فرود  , رنگ بندی و المان های بکار رفته در آن با صفحه ی اصلی سایت شاید متفاوت باشد و دلیل آن ترغیب کاربران به انجام عملی که مورد نظر ماست.

صفحات فرود با اهداف زیر ساخته می شود

فروش مستقیم محصولات یا خدمات

گاهی اوقات کسب و کارهای مختلف برای محصول یا گروهی از محصولات صفحه فرود ایجاد کرده که با هدف فروش مستقیم این کار صورت می گیرد و می تواند در فروش چندین محصول به صورت یک پکیج مفید باشد.

دریافت اطلاعات از کاربران همچون: شماره تماس، ایمیل و …

در این گونه صفحات لندینگ اطلاعات کاربران همچون شماره تماس و ایمیل و… جمع آوری می شود که هدف اطلاع رسانی خدمات , محصولات جدید و تخفیف های مناسبتی است

در زیر چند نمونه از صفحات فرود آورده شده است